Прийняття цього стандарту дає відповіді на найактуальніші та найпоширеніші питання:

  1. Чому обслуговування об’єктів нерухомості – це важливе та невід’ємне завдання будь-якої організації?
  2. Чому експлуатація подібних об’єктів відіграє важливу роль при організації робочого простору?
  3. Якщо є фасиліті-менеджмент, значить є і фасиліті-менеджер? Хто такий фасиліті-менеджер?

Те, що раніше визначалося як посада «завідувача господарства», тепер перекваліфіковано на спеціальність фасиліті-менеджер. Фасиліті-менеджер – це спеціаліст, який забезпечує коректне та якісне функціонування об’єкта. У його компетенцію входять комунальні послуги, інтер’єр, екстер’єр, охорона та безпека, профілактичні та ремонтні роботи, організація харчування, прибирання, адміністративні роботи, укладання договорів та контроль підрядників та багато іншого. Американці називають такого фахівця «людина, яка носить багато капелюхів», дуже точний вираз, що підкреслює багатогранність діяльності цього фахівця.

У даний час все більше керівників вже не поділяють свій бізнес на профільні та непрофільні види діяльності та все частіше замислюються про необхідність такого фахівця на підприємстві. Але де ж взяти такого всезнаючого і всеуміючого фахівця?

Відповідно до п. 1 стандарт призначений для застосування всіма організаціями (або частинами організації), незалежно від типу, розміру чи характеру діяльності чи місця розташування та на цілий комплекс різнопланових послуг.

Послуги прийнято розділяти на 2 групи:

  • Перша група відноситься до фізичної частини будівлі, її інфраструктури, тому, без чого будівля не може працювати (опалення, світло, вентиляція, поточний та капітальний ремонт, розміщення обладнання, заміна застарілого обладнання та ін.).
  • Друга група – послуги для покращення комфорту та зручності персоналу (клінінг, охорона, кейтеринг та ін.).

Чи пов’язаний фасиліті-менеджмент із концепцією сталого розвитку?

Так, у рамках триєдиної концепції сталого розвитку фасиліті-менеджмент вирішує такі завдання:

  1. Економічна складова: оптимізація витрат під час експлуатації будівлі. Сюди входить і економія коштів на електроенергію, воду, тепло, використання енергоефективного устаткування, укладання найвигідніших договорів із підрядниками та інших.
  2. Екологічна складова: прогнозування та запобігання надзвичайним ситуаціям, а при виникненні таких ситуацій, оперативне реагування в найкоротші терміни для збереження безперервності бізнесу.
  3. Соціальна складова: створення належного виробничого середовища (організація робочих місць, моральний клімат у колективі, підтримання умов (температура, вентиляція та ін.).

 

Лише поєднавши зусилля, ми отримаємо більший ефект для досягнення цілей сталого розвитку